Gæsteblogger: Instragrambruger Susan Milo del 1

Denne gæsteblogger motiverer mig så meget til dagligt via Instagram. Ikke nok med at hun er ovenud sej, er kommet i sit livs form på få måneder, laver det lækreste mad, så er hun også bare SÅ sød! Derfor synes jeg, at I også skulle have chancen for at blive ligeså motiveret og inspireret som jeg er. I finder hende på Instagram ved at søge på @susanmilo. Og hvis nogle af jer er fra Århus, så kan jeg i den grad anbefale jer, at prøve Susans hold i Fitness World. Hun er virkelig dygtig og sørger for man er mega øm dagen efter. Hun har både Stram Op, Mave/Balle/Lår, Puls & Styrke, Bikini Bootcamp og snart også Thai Bo. Måske vi ses på hendes hold?

Mit navn er Susan Milo Schwarzrock og jeg er 22 år gammel. Jeg kommer oprindeligt fra Horsens af, men har nu bosat mig i Aarhus pga. mit studie, eftersom jeg til dagligt læser ernæring & sundhed. Jeg har læst i snart 2 år og har efter sommerferien 1,5 år tilbage, hvorefter jeg så har en professionsbachelor i ernæring & sundhed (vildt som tiden flyver). Når jeg er færdiguddannet er mine planer at fungere som kost- og motionsvejleder/personlig træner. Jeg elsker det samspil der er mellem ernæring og den fysiske aktivitet, så jeg kunne slet ikke forestille mig en hverdag uden 🙂

Derudover så arbejder jeg i Fitness World både som receptionist, men også som holdinstruktør, hvor jeg underviser i StramOp, Mave/Baller/Lår & Puls/Styrke og her i sommerperioden har jeg også fornøjelsen af at køre Bikini Bootcamp (Yaaaay). Jeg underviser primært på Nørreport, Nørrebrogade & i Scandinavien. For at få noget mere udfordring og fordi jeg bare elsker det hold, så er jeg også ved at tage uddannelsen som Thai-Bo instruktør, som jeg er færdig med her midt i maj. Som i nok allerede har bemærket, så interesserer jeg mig generelt for hele maduniverset samt det fysiske aspekt, dvs. alt hvad der også har med fysiologi og anatomi at gøre og derfor har jeg også netop valgt ernæring & sundhedsuddannelsen.

Susan collage 2

Hvad var årsagen til, at jeg ville tabe mig?

For mig betyder det rigtig meget at have en sund krop og det har det egentlig altid gjort. Jeg har altid haft fokus på sundhed og motion, eftersom jeg er gammel fodboldspiller og spillede på eliteplan før jeg fik min knæskade som gjorde, at fodbold var et overstået kapitel for mig.

Men pludselig kunne jeg ikke længere kende mig selv. Hvor var den pige der tidligere havde været så præget af fysisk aktivitet, den perfekte krop og en ernæringsrigtig kost? Jeg så mig selv på nogle billeder fra en ferie sammen med min kæreste og jeg blev direkte ked af, at se hvordan min krop så ud. Jeg har egentlig aldrig været overvægtig som sådan, men jeg har altid haft en mor, som gennem hele livet har kæmpet med vægten og det gik op for mig, at jeg blev nødt til at smide et par kilo, for at jeg igen kunne blive tilfreds med mig selv. Det var simpelthen intet andet end et wake-up-call, som jeg havde brug for. NU SKULLE DET VÆRE!

Hvordan forløb mit vægttab?

Jeg havde netop uddannet mig som holdinstruktør i Fitness World og nu skulle der for alvor sættes ind. Dette var min helt store og oplagte chance for at kickstarte vægttabet. Jeg underviste i alle de hold, som jeg nu kunne få, da jeg arbejdede i Horsens og efter jeg blev flyttet til Fitness World i Aarhus blev der for alvor sat gang i tingene. Jeg begyndte at få mange flere hold om ugen og jeg fandt en rytme, hvor jeg minimum 5 gange om ugen kom ned i træningscentret, enten fordi jeg selv skulle undervise eller fordi jeg skulle på et hold. Det faktum, at jeg tilmeldte mig hold i stedet for at gå ned og styrketræne selv fungerede for mig. Jeg elsker det med, at man står mange i en holdsal og skal i gang med en time med god og høj musik og hvor der bliver lidt intern konkurrence mellem dem man står tæt på, for jeg skal sgu også kunne blive ved, hvis hende ved siden af mig kan. Derudover blev jeg nødt til at møde op for ikke at få en bøde på 35 kr., for det er da de mest latterlige penge at smide
væk 🙂 Jeg startede med mit vægttabs-projekt d. 1. december og d. 25. januar kunne jeg konstatere, at jeg var blevet 8 kg lettere. Kiloene raslede af hurtigere end jeg havde turde håbe på og jeg var overvældet over de hurtige fremskridt, som min krop viste. Det var næsten for godt til at være sandt. Selvfølgelig gjorde træningen ikke det hele selv. Jeg begyndte at blive meget mere bevidst om mine kostvaner og det var egentlig ikke fordi, at jeg spiste vildt meget i løbet af en dag, men jeg spiste på de forkerte tidspunkter, jeg spiste ikke nok måltider i løbet af en dag og så spiste jeg for store portioner.

Susan collage 1

I dag har jeg opnået et vægttab på 11,3 kg. Jeg vil rigtig gerne tabe mig de sidste 700 g., så mit endelige mål er nået, så det er det jeg kæmper med i øjeblikket og når dette mål er realiseret, så skal der cuttes 😀 I dag er jeg meget struktureret i forhold til hvad jeg spiser, for jeg skal ikke falde i igen. Jeg sørger for hele tiden for, så vidt muligt, at følge de nordiske næringsstofanbefalinger i forbindelse med indtag af proteiner, fedt og kulhydrat og generelt at spise meget varieret. Endvidere er jeg meget bevidst om mit valg af fødevarer og spiser i øjeblikket mange proteinrige fødevarer, såsom skyr, hytteost, bønner, linser, mandler og fisk og fjerkræ, da dette er til stor gavn for min træning, da protein er med til at beskytte min muskelmasse under vægttabet. Derudover sørger jeg i dag for at få et solidt morgenmåltid, som jeg tidligere ikke har været vant til og dette har gjort en kæmpe forskel for mit vedkommende, da jeg er meget mere oplagt i morgentimerne, end jeg nogensinde har været. I dag forstår jeg slet ikke, at jeg ikke har fået dette morgenmåltid før, for den dag i dag, der er det mit absolutte yndlingsmåltid!! Jeg er især stor tilhænger af proteinpandekager m. frugt til morgenmad, hvor jeg efterhånden har fået udviklet et par lækre opskrifter og ellers er skyr m. frugt en helt sikker vinder.

Det vigtigste nøgleord i forbindelse med kosten er nok at huske at være i kalorieunderskud (dog kun når det handler om vægttab) samt at spise de små mellemmåltider mellem hvert hovedmåltid, i og med at et mellemmåltid er med til at opretholde et stabilt blodsukker. Uden et stabilt blodsukker har vi stor tendens til at miste koncentrationen og vi bliver hurtigt irritable, sløve, ugidelige og går sukkerkold. Når man hertil indtager man ofte hurtig optagelige kulhydrater, såsom slik, sodavand, juice etc., og det er netop dette vi skal undgå. Så husk de 3 mellemmåltider om dagen.

Det at leve sundt motiverer mig kun mere til at blive ved, for der er ikke nogen mere fantastisk følelse. Alt det overskud man pludselig har til at klare en dag, al den energi der pludselig kommer til én og det altid gode humør er uvurderlig. Dermed ikke sagt, at jeg aldrig har lyst til søde sager, for det er absolut min største svaghed. Især chokolade ejer mit hjerte. Man skal hele tiden huske på at jeg ikke er på nogen diæt, jeg har blot ændret livsstil og for ikke at køre sur i den nye livsstil, så har jeg tilladt mig selv at have én cheat-day om ugen. Denne cheat-day har ingen begrænsninger. Jeg spiser lige præcis det, som jeg har lyst til. Bare dét, at man har den ene dag at se frem til i ugen, det gør bare at man hænger i ? det er i hvert fald noget der fungerer for mig. Endvidere fungerer denne cheat-day som et lille chok til ens forbrænding. Hvis man udelukkende spiser sundt hele tiden, så bliver ens forbrænding derefter og den begynder derfor at stagnere. Ved at give kroppen et chok, så holder man altså hele tiden forbrændingen oppe. Til sidst har jeg her i april måned givet mig selv en ekstra udfordring for at få smidt de sidste 700 g., dvs. jeg har ikke må indtage chokolade, slik, chips, kage, is etc. i 30 dage og gæt en gang ? 28 dage er nu afviklet og der er kun 2 dage tilbage!!

Signature

Skriv en kommentar

 

5 kommentarer

  1. Susan er så inspirerende, hun er virkelig en sej pige !
    Tænk at det er søde lille Susan jeg gik i folkeskole med, dyb respekt herfra .

  2. Rigtig godt indlæg – jeg har fulgt hende i et stykke tid på instagram og hun motivere helt vildt 🙂 Så det var skovt at høre hendes historie! Jeg er selv i gang med et vægttab, så det er fedt med alle de motiverede og inspirerede billeder 🙂

  3. Super inspirerende og skønt indlæg. Tillykke med det. Fedt med en cheat-day.. Det kunne godt være min vej også:)