Gæsteblogger: Instagrambruger Susan Milo del 2

Hermed super seje og motiverende Susans (@susanmilo) andet indlæg. Dette omhandler hendes træningsrutine og er rigtig inspirerende. Det beviser blot, at alle kan få tid til træning og få den krop de drømmer om.

Har du altid trænet eller hvad fik dig til at begynde?

Jeg har altid gået op i at have en sund og stærk krop og har derfor altid trænet. Jeg har spillet fodbold i rigtig mange år, men en knæskade satte desværre en stopper for dette. I en periode på ca. 4-5 måneder dyrkede jeg ingen form for sport og motion og jeg gik rigtig meget i byen og jeg kunne godt se, at jeg var ved at komme ud på et sidespor, så da Fitness World åbnede deres nye center i Horsens, hvor jeg oprindeligt kommer fra, d. 2. januar 2012, så skulle det være. Nu skulle jeg i gang igen og siden da har jeg hængt i.

Hvordan ser en typisk træningsuge ud for dig?

Jeg er at finde i Fitness World hver dag hver 2. uge. Dette fordi jeg i de lige uger altid har hold hver eneste dag, enten StramOp, Mave/Balle/Lår, Puls/Styrke eller Bikini Bootcamp. I de ulige uger træner jeg minimum 5 gange om ugen. Hvis ikke jeg får besøgt træningscentret alle disse dage, så bliver jeg umulig at være i nærheden af. Jeg bliver fuldstændig rastløs, hvis jeg på den ene eller den anden måde bliver forhindret i at komme af sted og nogen vil synes, at det er noget værre pjat, men det er faktum. Det er en fuldstændig fantastisk følelse, jeg opnår når jeg er i fitness centret. Dét at jeg ved, at jeg gør noget godt for min krop og dét, at jeg kan lade alle tanker få frit løb og bare giv los til min yndlingsmusik. Jeg elsker det. Jeg er den helt store tilhænger af holdtræning både pga. den fede, høje, pumpende musik samt stemning, men også pga. den interne konkurrence der typisk opstår. Det er her jeg bliver presset aller mest, da jeg altid skal kunne tage flere gentagelser end dem omkring mig og samtidig skal jeg have mere vægt på, end de har. Derudover har jeg på holdtræning ikke behovet for konstant at skulle kigge på uret og hele tiden holde øje med, hvor lang tid der nu er gået, så holdtræning er helt klart noget der bliver prioriteret højest. Når jeg selv er på hold er jeg særligt glad for BodyFit, StepFit, Thai-Bo, Puls/Styrke & StramOp, så når jeg er på hold får jeg cardiotræning & styrketræning.

Susan collage

Jeg forsøger for så vidt mulig at komme til BodyFit minimum 2 gange om ugen, da dette er et krav, hvis man gerne vil se resultater omkring det at få en tonet krop, dog er jeg aldrig på bodyfit 2 dage i træk. Kroppen har brug for restitution, da den skal have tid og mulighed for at genopbygge alle strukturerne til lidt over udgangsniveauet. Kroppens opgave under restitutionen er at genoprette funktionen i de enkelte celler, fjerne nedbrydningsstoffer, genopbygge bestanddele og genoprette funktionen i organsystemerne. Så husk vigtigheden af restitution. Jeg er en pige som selv har været bange for at jeg med BodyFit skulle få alt for store muller og derfor holdt jeg mig væk fra det hold i rigtig lang tid, men sandheden omkring holdet er en helt anden. Man bliver ikke et kæmpe muskelbundt, hvis man ikke selv ønsker det, så frygt ikke piger 🙂

Ellers så ser min træningsuge typisk ud som følgende:

Mandag ? StramOp, Puls/Styrke & Bodyfit

Tirsdag ? Mave/Balle/Lår, StepFit

Onsdag ? StramOp, Puls/Styrke

Torsdag ? StramOp, BodyFit

Fredag ? StepFit Mave/Ryg & Bikini Bootcamp

Lørdag ? StramOp eller styrketræning

Søndag ? StramOp eller BodyFit eller styrketræning

Thai-Bo er et hold som jeg altid har synes har været alt for fedt og det er uden tvivl mit absolutte yndlingshold. Jeg har jeg desværre ikke nået at være så meget på det hold efter jeg flyttede til Aarhus, men jeg kommer til at køre det selv hver mandag fra d. 27. maj af. Det bliver alt for fedt! Thai-Bo er et kampsportsinspireret hold og ovestiger typisk de forventninger, som medlemmer har til holdet, så hvis I endnu ikke har prøvet Thai-Bo, så gør det for guds skyld 😀 Jeg styrketræner også af og til selv, hvis min tidsplan ikke lige passer med holdplanen og har netop fået udarbejdet et træningsprogram af min kollega, der er personlig træner, som jeg glæder mig rigtig meget til at arbejde videre med.

Derudover har jeg i det sidste lange stykke tid også mødtes med min løbebakker, Tine (Fitinspiration) mindst én gang om ugen., hvilke dage vi har løbet har været meget forskelligt, derfor er det ikke listet op i ovenstående træningsprogram. Vi har netop gennemført iForms 10 km løb på en tid der var meget bedre end vi forventede og nu satser vi på et halvmaraton d. 9. juni her i Århus. Tine er en kæmpe inspiration for mig og jeg er så glad for, at vi har startet vores egen lille løbeklub, så man også holder løbet ved lige og hele tiden udfordrer sig selv.

Så der er fart over feltet og jeg nyder det!

Hvad er din yndlingstræningsaktivitet?

Min yndlingstræningsaktivitet må uden tvivl være de højt elskede squats samt planken. Jeg synes det er fedt, at man har sådanne to øvelser, som kan laves på så mange forskellige måder, så man netop ikke kører træt i dem.

Hvornår er det hårdest at få besøgt træningscentret?

Helt klart i vinterhalvåret. Her er der bare så koldt og mørkt udenfor og så er dynen altså min bedste ven, men samvittigheden tillader det ikke, for hvorfor vælge den ultra lækre, dejlige varme dyne, når man kan gøre noget så fantastisk godt for sin krop i stedet? Endvidere er mandag, lørdag og søndag morgen alle dage, som jeg synes kan være rigtig stride hele året rundt i forhold til at få trænet, men jeg kommer som regel altid af sted, da jeg så har sørget for at lave træningsaftaler med mine veninder, for så synes jeg det er fejt ikke at komme. Derudover fungerer det igen for mig med disse hold, for hvis jeg, som jeg skrev i det første indlæg, har meldt mig på et hold, så bliver jeg nødt til at møde op, da en bøde på 35 kr. for manglende fremmøde simpelthen er for mange penge at smide væk, og på hvad .. dovenskab. Og efter træningen er man jo frisk som en havørn, da man har fået startet dagen fantastisk og nu har en fornyet energi resten af dagen. Tilmed er man fri for at være i et center der er fuldstændig og aldeles proppet i primetime; win-win.

Motivationsfaktorer?

Jeg henter rigtig meget inspiration på Instagram samt forskellige blogs omkring sund kost, motion & velvære. På Instagram er der billeder af smukke, trænede kroppe over det hele og når man ser hvor meget andre har opnået, så vokser min motivation kun, for hvis de kan gøre det, hvorfor skulle jeg så ikke kunne? Og når en jeg følger lige har postet et billede, hvor hun er i træningscentret, så kommer samvittigheden på arbejde, hvis jeg endnu ikke har været af sted i løbet af dagen. Derudover er der rigtig meget madinspiration at hente på Instagram & diverse blogs og der findes da ikke noget bedre i verden end følelsen af at få trænet tilstrækkeligt og spise sundt samtidig. Når man er inde i sådan en periode, så er det som om, at man bare kan klare alt og humøret er altid højt.

Tøj er også en kæmpe motivationsfaktor for mig. Træningstøj og træningssko er noget jeg går meget højt op i, både i forhold til design, men også i forhold til kvalitet og komfort. Jeg er en pige som elsker at forkæle mig selv med nyt træningsudstyr og er kæmpe tilhænger af Kari Traa, Nike, H&M og Adidas . Når man har fået købt sig noget nyt; træningstøj eller sko, så kan man jo nærmest ikke vente med at skulle ned i centret for at vise det hele frem og når man føler sig så top lækker i sit nye outfit, så har man også en tendens til at kunne give den lidt ekstra gas.

Motivationen holder jeg også oppe ved hele tiden at sætte mig nogle mål. Et konkret mål at sigte efter er alt afgørende for at holde motivationen i top, da træning uden fokus typisk resulterer i kedsomhed. Her er ordet ?hvorfor? sindssygt vigtigt, især mandag, lørdag og søndag morgen, hvor jeg som skrevet har sværest ved at komme af sted. Derudover sørger jeg for at variere min træning med de mange forskellige hold, da variation og afveksling er med til at fastholde glæden ved træning. Det at finde en træningsmakker har også gjort en kæmpe forskel for mit vedkommende, især i forbindelse med mit løb. en træningsmakker virker lidt på samme måde som en personlig træner, eftersom det forpligter. Slutteligt finder jeg det rigtig vigtigt at belønne sig selv. Når man har sat sig nogle mål eller delmål og har opnået dem kan man belønne sig selv i form af nyt træningsudstyr, et par sko, en god middag eller lignende, så man hele tiden har noget at kunne se frem til. Det er alt sammen faktorer, som i hvert fald fungerer for mig.

Har du nogle fremtidige mål for din krop?

Mit ene mål er at jeg skal kunne gennemføre et halvmaraton inden jeg dør og det mål kan jeg forhåbentlig realisere i næste måned. Mit meget langsigtede mål er, at jeg gerne vil være tilfreds med min krop igen og have en stærk, tonet krop, så jeg kan klare alle hverdagens udfordringer.

Signature

Skriv en kommentar

 

1 kommentar

  1. Hej Susan. Din Instagram profil er bare så inspirerende og motiverende!!
    Hvor kommer du til at have thai bo hold henne? Jeg var med på holdet til thai bo eksamen om lørdagen oppe på viborgvej og det ville være super fedt hvis vi deroppe kunne få en thai bo time mere (eller 2) om ugen. Ved du evt om der er nogen som kommer til at have timer der?

    -Anne