Be inspired #62

Første omgang af den nye og forbedrede “Be inspired”. Som noget nyt vil jeg knytte lidt tanker til alle billeder, for at vise jer, hvad jeg finder inspirerende i dem. Det er lidt nemt og upersonligt at fyre 10 billeder af uden at redegøre for tankerne bag. Og jeg ønsker jo netop min blog er jordnær, relaterbar og personlig, så det kom helt naturligt til mig, at det nu skal være sådan 🙂

Collage 5Jeg kan slet ikke få nok af hverken peanutbutter eller mandler, så denne lækre snack skal prøves. Du skal blot bruge førnævnte ingredienser og selleri, og så er du good to go. Tror det søde, saltede og selleriens karakteristiske smag går godt sammen!

Afslapning, afspænding og meditation er vigtigt for mig i en stresset hverdag med familie, træning, jobsøgning m.m. Jeg kan hurtigt mærke på min krop, hvis den ikke har fået strukket ud, så jeg forsøger altid enten at tage et yogahold i weekenden eller lave lidt øvelser herhjemme. Det gør en verden til forskel for mig. Jeg bliver helt afslappet blot af at kigge på billedet.

>Collage 6

Jeg minder mig selv om, at glæde og det at være lykkelig altid skal være førsteprioritet. Så hvis træning en dag ikke giver mig glæde, så skal jeg lytte til min krop og lave det, der gør mig lykkelig i øjeblikket. Det kan være en varm kop kakao på en regnvejrsdag med en god bog, en eftermiddagslur eller en god film med kæresten inden sengetid. Det kan være min søn, der smiler til mig eller når han kravler alt hvad han kan mod mig i det største grin, når jeg henter ham i vuggestuen. Værdsæt de små ting og gør netop det du mener bidrager positivt til dit liv <3

Boxjumps har jeg et had-kærlighedsforhold til. Det er SÅ hårdt men også ekstremt effektivt. Jeg forsøger ofte at afslutte en workout med enten 3 eller 5 X 1 minuts boxjump. Det giver tonede ben og du får lidt cardio indover. Dobbeltwin!

Collage 7

Hvis man har gjort sit bedste kan man ikke gøre mere. Lad vær med at slå dig selv oven i hovedet over du ikke kan løbe 5 km. på en bedre tid end du gjorde. Jo, man kan altid presse sig selv, men det vigtigste er blot, at du føler du gjorde dit bedste. Det gælder i alle aspekter af livet. Lad vær med at stresse over en eksamen eller det 4 tal du fik. Du gjorde dit bedste og det er godt nok. Du er fantastisk som du er og på alle tænkelige måder tilstrækkelig! Sammenlign dig ikke med andre. Vi stresser alt for meget over ting, vi syntes vi kunne have gjort bedre og det er slet ikke nødvendigt. De eneste, der har de krav til os, er os selv.

Smoothies <3 Jeg laver alt for sjældent smoothies, hvilket er dumt. Har endelig fået en Kitchen Aid blender og så er det bare med at komme igang. Tror den næste skal bestå af jordbær, blåbær, banan, mandler og lidt rismælk. Haps!

Collage 8

Source: Tumblr

Følelsen af at have overstået en fantastisk træning. Jeg ELSKER det. Bliver altid stolt, når jeg er kommet afsted og har gennemført.

En træningspartner er guld værd og indtil for nylig har jeg altid trænet med andre. Her den sidste måneds tid har søde Anne Sofie, været min træningspartner-in-crime, men nu hvor Sylvester er startet i vuggestue bliver jeg nødt til at træne om formiddagen i stedet. Det i sig selv er okay, da jeg har centeret for mig selv. Men jeg er  virkelig ikke god til at træne alene. Kan ikke presse mig selv ligeså meget og der er flere øvelser, hvor det kræver man har en hjælpende hånd. Overvejer derfor at søge efter en ny træningsbuddy i Aarhus til formiddagsstyrketræning.

Signature

Skriv en kommentar

 

19 kommentarer

  1. Hvor er det bare et skønt og inspirerende indlæg! Du har så evigt ret i alt, hvad du skriver. Især det med, at når man har gjort sit bedste, så kan man ikke gøre mere – og det er altid godt nok 🙂 Det har jeg faktisk også længe gået og funderet over at lave et indlæg om. Det er godt at presse sig, men der er også en grænse for, hvor meget man kan præstere, og hvor høje forventninger man skal have til sig selv og sin krop.

    Og hvor er du sød – jeg savner allerede min træningsbuddy! Er forresten SÅ glad for hårbåndene! Det er sikkert for sent, men jeg har jo ofte fri kl. 13.30?? Ellers i weekenden er jeg altid på.

    (P.S. den kombi der øverst skal vist afprøves i eftermiddag)

    Knus Anne Sofie<3

    1. Mange tak :-* Du skal da lave et indlæg om netop dette, det vil jeg elske at læse!

      Savner virkelig også min træningsbuddy! Er der nogle dage du har fri før 13.30? Hvis jeg nemlig bare kunne træne aller senest kl. 13.30 en enkelt dag, går det nok 🙂 Han skal nemlig hentes kl. 15 senest. Ellers er jeg også klar på noget weekendtræning i ny og næ. Er faktisk på Step intro på JB lørdag og så kunne man lave noget styrke inden evt.:)

      1. Nej desværre – 13.30 er det tidligste, men der har jeg oftest også fri 3 gange om ugen 🙂 Hvis jeg kører direkte efter skole med tasken pakket, kunne du jo evt. starte selv? Og så kunne jeg komme og joine? :-*

        – Lørdag er jeg er på (dog måske med lettere tømmermænd)

        Knus

        1. Vi kan nok godt gøre det en enkelt gang om ugen 🙂 Ellers er der weekender, hvor jeg også kan for det meste. I den her uge er jeg dog på om morgenen. Mandag og tirsdag i næste uge kan jeg ikke, og ej heller onsdag fordi vi tager på ferie. Men fra mandag den 23. kan vi have en fast dag, hvor vi træner sammen (selvfølgelig en af de dage du har fri tidligt).

          Og helt i orden med lørdag 🙂 Synes da bare det er sejt du kommer afsted.

  2. Hvor er det dejligt med tekst til billederne 🙂

    Jeg har aldrig rigtig forstået de der indlæg med en masse billeder uden tekst, for de billeder kan jeg jo lige så godt selv finde frem til. Men når det kombineres med tekst, så skaber du lige pludselig et værdifuldt og unikt indhold – jeg er fan!

    1. Mange tak Mette 🙂

      Jeg er enig med dig. Jeg scroller også over interiør/mad/træningsbilleder den dag i dag, hvis der ikke er noget tekst med. Jeg har selv været én af dem før 😉 Men man lærer hurtigt hvad man selv foretrækker. Det bliver nemlig mere unikt og personligt på den måde.

  3. Rigtig fedt med tekst til billederne, det gør det meget mere interessant!
    Hvis bare du boede i København ville jeg elske at træne med dig! Mangler virkelig også en træningsbuddy.

    1. Fedt du kan lide det 🙂

      Arhh øv, der er lidt langt til København :/ Men måske en anden i kommentarfeltet mangler en træningsbuddy? Så kunne det blive en trænings-kontaktannonce 😀

  4. ELSKER at du er begyndt at komme med nogle ord til hvert billede, det gør dem endnu mere inspirerende og du har nogle rigtig fine måder at “se” billederne på 🙂

  5. Det er et fantastisk indlæg. Kunne også rigtig godt lide gamle, men kan godt se hvad meningen er med det nye setup 🙂 Har en lidt streng periode for tiden, men du har fuldstændig ret i, at så længe man gør hvad man kan, så kan man ikke gøre mere. Vil lade være med at slå mig selv mere oven i hovedet over, at jeg har valgt den forkerte uddannelse og at der er et helt år til, at jeg kan vælge om 😉

    TAK for, at du fik mig til at smile 🙂

    1. Det er jeg glad for at høre 🙂 Er ked af at høre du har gennemgået en streng periode, det er aldrig sjovt. Så hellere nyde livet nu og rose sig selv for, at man altså gør sit bedste. Jeg kom heller ikke ind på min uddannelse i første forsøg, så ventede også et helt år. Dengang synes jeg det var surt, men den dag i dag er jeg glad for det. Jeg var slet ikke klar alligevel.