Madplan update // Uge 4

Lige en lille opdatering fra mit projekt. Det går stadigvæk godt og jeg er stadigvæk meget motiveret. Træning kører, maden kører og jeg har stadigvæk plads til et ugentligt treat-meal. Det handler om balance, og man kan sagtens opnå gode resultater selvom man også afviger lidt fra sin plan 🙂


Uge 4:

61,1 kg (1,9 kg. på 21 dage). Ja, vægten er faldet lidt igen. Ikke meget hvilket er helt fint. Det er jo ikke mit mål som sådan. Men 1,9 kg. lyder jo ikke af meget, når man blot har fokus på tallet. Men jeg kan love for der er sket noget alligevel. Forleden lagde jeg et billede om af min overkrop/mave på Instagram, for at vise hvor meget der kan ske på 21 dage, hvis man blot spiser godt og træner regelmæssigt. Ovenstående billede illustrerer også den forskel, der er sket og jeg kæmper bravt videre, for jeg elsker jo processen.

Tanker:

Min madplan er blevet en vane, så jeg bruger ikke så meget energi på det længere, hvilket er rart. Susan har justeret lidt i mængderne efter de 14 dage, så kroppen ikke bliver vant til det. Det bliver spændende at se, hvad det gør af forskel. Dyrt er det dog stadigvæk, men jeg er heller ikke en tilbudsjæger. Det kan jeg sjældent overskue. Mine indkøb foregår ét sted og så er det hjem til dagens andre opgaver.

Skriv en kommentar

 

27 kommentarer

    1. Hvor er du sød Christine, mange tak 🙂 Jeg synes også det er lidt vildt, at der ikke skal “mere” til.

  1. Kunne du tænke dig at dele madplanen? Skriv hvad og hvor meget? Bare én uge, såå man har en fornemmelse. Jeg kan sagtens få noget ud af det selvom den er ikke er lavet til mig og min vægt. Bare mest som inspiration
    (jeg ved godt at din er lavet til dig, og har fuld forståelse for at du ikke vil dele noget som du har betalt for)

    1. I respekt for Susans arbejde, deler jeg ikke hele madplanen/mængder. Men jeg har i mit foregående indlæg givet indblik i hvilke måltider jeg spiser, hvis det kan hjælpe 🙂

      Nogen vil sagtens kunne finde inspiration i min madplan, andre vil synes den er håbløs og nogen andre vil synes de spiser for meget/for lidt, og derved sammenligne sig med mig, hvilket ikke er mit mål. Lidt ligesom hvis man deler sit træningsprogram og antal kg. man tager. Det er ikke så relevant for andre at få indblik i alt, da det i værste tilfælde kan resultere i nogen føler sig utilstrækkelige, kommer til at træne forkert eller lignende. Så det er jeg blevet lidt mere bevidst om 🙂 Håber det er i orden.

  2. Jeg tror det lige er gået op for mig hvorfor jeg sjældent gennemfører sådan nogle planer her. Du skriver, at du elsker processen – og det er vist der jeg slår fejl. Jeg glemmer lidt at elske processen og nyde den, men i stedet er jeg alt for fokuseret på målet og på det færdige resultat.
    Keep going!

    1. Jeg har heller aldrig elsket processen, før nu. Men jeg er blevet mere bevidst om, at det ikke kun handler om udseende, men også det indeni, og jeg har det bedre når jeg fylder min krop med gode råvarer, men også tillader mig treats 🙂 Derfor elsker jeg processen, fordi den er der til den dag jeg dør og jeg elsker at forkæle mig selv 🙂

  3. Wow hvor er det godt gået! Elsker at fokus er på at forme kroppen fremfor på vægten! Må man spørge hvor høj du er?

  4. Har jeg fortalt dig at du ser skide godt ud smukke Danica? 🙂
    Du aner ikke hvordan dette indlæg lige kunne redde min søndag – det er så fantastisk dejligt at høre at du elsker processen. Det er simpelthen en af grundene til at jeg elsker mit arbejde så meget som jeg gør.

    Du gør mig til en stolt coach! :-*

    1. Skøøøn kommentar søde Susan 🙂 Jeg troede heller aldrig jeg skulle elske processen, men det gør jeg og det er skønt 🙂

  5. Vil bare lige give et ‘godt gået’ – det er ikke nemt at ændre sin livsstil og sine vaner. Og så vil jeg lige påpege, at du har nogle utrolig smækre (misundelsesværdige) ben!

    1. Nej, det er faktisk utroligt svært, men jeg er godt på vej 🙂

      Og mange tak for den sidste kommentar, det var sødt sagt. Mine ben har altid været min “styrke”, hvorimod overkrop er en anden ting 😉

  6. Danica – du er altså for vild.
    Sikke en forandring og sikke en motivation du har dig- sådan!

    Det er guld værd og smitter af på os andre.

    Knus fra Tina

  7. Så flot du er! Må jeg spørge hvor din pink træningsbluse er fra? Jeg er netop på jagt efter sådan en!
    KH
    Anne

  8. Du gør det sgu godt! Og ser smadder godt ud. 🙂
    Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber du har lyst til at besvare:
    Nu ved jeg du træner ved siden af madplanen, så har du oplevet nedgang i træningsintensiteten som følge af madplanen (mindre energi)? Og ligeledes har du fået målt din muskelmasse, fedtprocent osv før du startede? hvis ja, har du så tabt muskelmasse under processen? – Hvis du har en ide om hvordan dit “vægttab” har ramt din fedtprocent og muskelmasse 😉
    Det blev til nogle spørgsmål, som jeg håber du har lyst til at besvare 🙂

    1. Mange tak 🙂

      Det har jeg faktisk ikke, udover de første par dage. Men jeg ligger heller ikke i et stort underskud og styrketræner “kun” 3/4 gange om ugen. Jeg har desværre ikke fået målt disse ting, hvilket ærgrer mig, da jeg er sikker på jeg virkelig vil kunne se forskellen der. Det må blive mit næste projekt. Jeg fornemmer dog at jeg intet muskel har smidt, og det kun er fedt, hvilket også forklarer mit lave vægttab 🙂

  9. Heeej Danica. 🙂

    Du ser virkelig godt ud. imponerende. 🙂

    Jeg bider lidt mærke i, at du skriver det er dyrt. Hvor dyrt er dyrt – er det meget mere end hvad du tidligere har været vant til? Hvor meget bruger i ca. på mad om ugen?

    1. Tusind tak! Ja, lidt dyrere er det 🙂 Jeg vil gætte på en 1.500/1.700 kr. om måneden, og det er udelukkende mig. Vi har det nemlig rimelig opdelt nu. Mit madbudget er stedet en ca. 500 kr., hvilket også skyldes jeg ikke handler efter tilbud. Så kunne man nok gøre det lidt billigere 🙂

  10. Det er jo nogle rigtig gode resultater 🙂 Jeg faldt lige over din blog i en søgning, og måtte da lige smide en rosende kommentar!

    Jeg har også selv været rigtig glad for at få sat madlavning og indkøb i system, det gør at jeg kan fokusere på andre og mere vigtige ting, ligesom i dit tilfælde. Så det er klart noget jeg tilslutter mig 🙂