Berlin dagbog dag 3

Hermed sidste rapportering fra vores Berlin dage. Man glemmer hurtigt hvad man har lavet, så det er faktisk helt rart at få ned på skrift. Det er lidt ligesom at gennemleve alle de hyggelige stunder igen og igen ?

Berlin dagbog dag 3 1

Dog var dag 3 ikke så kulturel. Det regnede generelt en del de dage vi var der, så vejret indbød ikke så meget til udendørsaktiviteter på dag 3.

Berlin dagbog dag 3 2 Berlin dagbog dag 3 3 Berlin dagbog dag 3 4

Kl. 07.00 – Ellington Hotel, Berlin

Uret ringer lidt tidligt i dag, hvilket skyldes Rasmus synes vi skulle besøge fitnesscenteret på hotellet. Jeg vil nødigt være den der har rygrad som en regnorm, så jeg står selvfølgelig klar. Han virker dog lettere chokeret og havde åbenbart håbet jeg slog alarmen fra. Mænd altså! Afsted kommer vi og der er ikke et øje dernede. De fleste sover jo nok ?

Efter en lille times tid træning begiver vi os ned til morgenmaden. Jeg elsker hotelmorgenmad, så den bliver helt klart savnet.

Berlin dagbog dag 3 5 Berlin dagbog dag 3 6

Kl. 10.30 – Nürnberger Strasse, Berlin

Vi begiver os ud på lidt sightseeing i form af shopping. Yes, det hører med. Vi starter i det store KaDeWe Shopping center (eller Kadaver som jeg udtaler det…). Illum go home. Det her er virkeligt et luksuriøst center med alle de dyre brands. I ved sådan et center, hvor man ikke rigtig har råd til noget og bare rør ved alt i stedet.

På 6 & 7’ende etage finder man deres delikatesse- og foodcourt. Sikke et mekka for folk, der elsker mad. Vi vil egentlig gerne spise frokost på et sted vi har udset os, så vi “nøjes” med at besøge pandekagestationen, hvor en sød tysk dame laver os en crepe med banan og nutella. Selvfølgelig akkompagneret af en halv flaske Riesling. Jeg ved ikke hvad der er med den Riesling, men den har taget mig med storm. Tysk vin rocks!

Kl 13.00 – Random shopping i området, Berlin

Jeg aner ikke længere hvor vi er, men der er masser af butikker. Vi behersker os og jeg ender faktisk kun med en top fra American Vintage, købt i hipster centeret, Bikini Berlin, og 5 (!!) hårbånd fra Forever 21.

Berlin dagbog dag 3 7

Kl. 15.00 – Tysk Cafe, Berlin

Normalt vil jeg huske navnet på cafeen og dele det med jer, hvis altså den var virkelig god. Men den var lidt middelmådig, så det er ikke værd at bruge tid på. Til gengæld kommer der en masse gode tips, når guiden er færdig.

Kl. 19.00 – Ellingtong Hotel, Berlin

Shopping er hårdt! Vi skal straks gøre os klar igen, da vi skal møde nogle venner til middag, der tilfældigvis også lige er i Berlin. Stedet vi skal mødes på, har jeg hørt meget godt om, så jeg glæder mig selvfølgelig.

Kl. 20.00 – Monsieur Vuong, Berlin Mitte

Vietnamesisk mad i den lækre bydel, Mitte, som tiltrækker et hav af mennesker. Vi står i kø udenfor, men det går stærkt og vi bliver seatet. Menukortet indeholder 5 retter, men det er ofte en god ting. Maden er sindsyg god og lever op til alle forventningerne. Som alt andet er det også billigt. Jeg får forårsruller til forret og en risret med fisk til hovedret. Det lyder ikke fancy, men de formåede at få til at smage helt vildt godt. Der er virkelig en god grund til folk glædeligt kommer langvejsfra.

Kl. 22.00 – Pony Bar, Berlin Mitte

Vi slutter af med en øl sammen med vennerne og vender tilbage til hotellet ved midnatstid. Klokken er mange for os, og vi skal jo tidligt op og nå et fly og vi har ikke engang pakket endnu. De 3 dage er fløjet afsted og vi føler kun vi har set en brøkdel af byen. Vi skal helt klart tilbage hertil og næste gang bliver det  for hele familien.

Bloglovin

Del indlægget
Abonner
Giv besked om

Email-notifikationer om svar til din kommentar er slået til som standard. Klik på -symbolet for at slå det fra.