Rectus Diastase: Sådan genoptrænede jeg min mave efter fødslen

rectus diastase

Rectus Diastase forløbet er sponsoreret af Maven og Mig 

Så er jeg færdig med mit rectus diastase forløb og deraf genoptræning hos Maven og Mig. Der er allerede gået godt og vel 6 uger, og jeg forstår på ingen måder hvor tiden er forsvundet hen.

RECTUS DIASTASE: LÆS FØRSTE INDLÆG OM DELTE MAVEMUSKLER HER OG ANDET INLÆG OM RECTUS DIASTASE HER

Jeg er dog enormt glad, for jeg står her 6 uger efter med et virkelig godt resultat. Det er dog ikke sådan, at jeg fra den ene dag til den anden smider splinten (som mavebæltet altså hedder). Jeg skal nemlig igang med en form for nedtrapning, for på den måde at sikre min krop og coremuskulatur reagerer hensigtsmæssigt.

Læs også:
I tvivl om dine mavemuskler efter graviditet? Så læs med her
10 tegn på fødslen er ved at nærme sig
Sådan går det med mit forløb hos Maven og Mig

Derudover skal jeg igang med at implementere flere gode vaner udover alle dem jeg allerede har fået indført. Men før jeg snakker nærmere om dem, synes jeg lige vi skal se lidt på mine rectus diastase resultater…

rectus diastase

^^Resultater efter 6 ugers rectus diastase (delte mavemuskler) forløb hos Maven og Mig

De vildeste rectus diastase resultater oplevede jeg fra 1. konsultation til 2. konsultation, men det gik også over alle forventninger her 3. gang.

Jeg har således smidt i alt 13 cm. i alt rundt om maven og er gået fra at have 4 fingres mellemrum i linea alba (linjen fra under brystet ned over navlen til de nederste mavemuskler) til at have ml. 1-1,5 fingres mellemrum.

De er slet ikke delte længere og mine mavemuskler er stærke igen. Er det ikke vildt? Vi snakker om bare 6 uger.

Jeg er slet ikke i mål, for nu har jeg fokus på coretræning i alt hvad jeg gør. Fra små løft, til når jeg cykler, spiser, går, træner, arbejder og sidder i sofaen. Jeg tror på det er vejen frem til en sundere holdning, stærkere core og fladere mave.

rectus diastase

Jeg har fået mange spørgsmål om hvem sådan et rectus diastase forløb kan gavne. Jeg vil sige, at det kan gavne rigtig mange. Måske har du en topmave, du ikke kan slippe af med eller måske ligner du stadigvæk én, der er gravid i 4 måned, selvom det er lang tid siden du født. Måske har du navlebrok, ondt i lænden eller tarmproblemer.

Grundene kan være mange, men jeg kan love dig, at der findes en løsning, hvis blot du er villig til at gøre noget ved det.

Der findes altid en løsning, når det kommer til rectus diastase

I forhold til de gode vaner har jeg pludselig fået fokus på min gang. Er I klar over hvor mange af os, der går dovent? Dvs. det er underbenene, der gør arbejdet, mens både lår og baller sover imens. Kroppen er desværre udstyret til at dovne den, hvis du giver den lov. Derfor går jeg nu med fokus på ballerne og at bruge hele foden, når jeg tager et skridt.

Det gør at jeg får en langt bedre holdning, hvor brystet bliver skudt frem og ballerne bliver trænet. Det er rent win win for mig, der vil gør sådan set alt for at undgå en flad numse.

Du kan læse mere om rectus diastase træningsforløbet og tilmelde dig HER. Det er for alle – ligegyldigt om du har født eller ej. Du får undersøgt din mave af specialister, så du sikrer dig det er den rette behandling.

Har I prøvet noget ligende og har I forsøgt at undersøge jeres rectus diastase selv?

P.S Husk også at følge med på min Instagram, hvor jeg deler små hverdagsøjeblikke, min Facebook-side, som jeg opdaterer hver eneste dag. HUSK også at anmod om at blive en del af den private Facebook gruppe KUN for kvinder.

Skriv en kommentar

 

12 kommentarer

  1. Jeg ville virkelig have troet, at dette var en omgang bullshit af værste skuffe, hvis jeg var stødt på disse før- og efter billeder på anden vis. Hold op, der er sgu forskel! Og hvor er det vildt, at det er på seks uger!! Jeg håber, du er blevet langt mere tilfreds med din mave – dit resultat er ihvertfald virkelig flot! 🙂

    1. Tak for din kommentar 🙂

      Ja, jeg troede heller ikke helt på jeg kunne klare det, men jeg gjorde det og er noget så glad her på den anden side <3 Det helt hårde arbejde venter dog stadigvæk. Nemlig at holde det permanent 🙂

  2. Virkelig flot resultat! Har du lyst til at(bare helt kort) nævne nogle af de øvelser du laver?
    Og i øvrigt, jeg kiggede lige i spejlet på min egen navle – og det er sjovt, at den ændrer sig efter en graviditet. Jeg kan slet ikke kende min længere. den er mere sådan udvidet og mere synlig end før. Men sådan er det jo efter en graviditet 🙂

    1. Tusind tak :-*

      Jeg må desværre ikke dele de specifikke øvelser, men det er helt simple coreøvelser, som alle kan være med på. Det vigtigste er faktisk at du formår at holde et sundt og naturligt spænd i din mave i alt hvad du gør. Og at du trækker vejret dybt ned i maven og får spændt op.

      Min mave bliver heller aldrig det samme og det er okay. Men man kan komme rigtig langt med de gode vaner 🙂

  3. Hej Danica
    Tillykke med din flotte mave – det er SÅ fint! Nu er der jo gået noget tid og du er formentlig udtrappet af splinten, og er nysgerrig på at høre, om resultatet har holdt, hvordan din udtrapning har været og om du p.t. gør andet, end at lave dine mirkosæt dagligt? Jeg har selv hjemmetræningspakken og har været i gang ad to omgange, dog uden varigt resultat :o(

    1. Tak Anne 🙂

      Ja, jeg er helt udtrappet. Det gjorde jeg lige inden brylluppet. Jeg synes det har holdt sig fint. Selvfølgelig synes maven fladere mens man har splinten på, da den “holder” det lidt inde. Tiden lige efter havde jeg svært ved at acceptere det ikke så sådan ud længere og jeg var bange for at jeg oplevede tilbagefald. Jeg fik det dog tjekket og alt var som det skulle være.

      Jeg laver kun mine mikrosæt og sørger for at holde maven inde ved løft og tænke mig om. Det er nok for mig.

      Jeg er ked af at høre dit varige resultat ikke har holdt. Har du været forbi Maven og Mig og få det tjekket? Mit forløb var jo ikke et hjemmetræningsforløb og jeg tror det gør en forskel, at man kan få direkte rådgivning.