40 scenarier, der kan få DIG i bedre humør

Femilet Lily

I starten af sidste uge var jeg lidt ramt på humørkontoen. Rasmus og jeg var gået skævt af hinanden, hvilket sker i de fleste parforhold til tider, antager jeg? Nå, men denne gang var vi ikke så hurtige til at løse det. Det var den klassiske. Vi følte begge to vi var den forudrettede, og det kommer der intet godt ud af.

Jeg sad herhjemme og arbejdede, men mit humør var kulsort, så jeg skrev til jer og spurgte hvad I gør, når I skal i bedre humør. Det kom der heldigvis et hav af gode svar ud af, og fordi de faktisk alle hjalp mig og jeg fik vendt mit humør, tænkte jeg de skulle deles herinde. Måske én af jer trænger til et par opløftende ord og gode planer, der kan vende en dårlig dag til en god?

Hermed 40 scenarier, der (måske) kan få DIG i bedre humør

1. Gåtur i solskinnet med musik eller podcast i ørerne.

2. Langt bad, neglelak, nattøj på og under dynen med serier eller en god bog.

3. Svømning.

4. Købe blomster til dig selv.

5. Bage et lækkert brød eller kage.

6. Gå en lang tur med god musik i ørerne eller lav noget i køkkenet, du elsker.

7. Tag en kop varm kaffe med, gå en lang og frisk tur og gerne med en god podcast.

8. En god podcast tilsat fodbad og en plade chokolade.

9. En gåtur, meditation eller et par nye sko.

10. Musik og 5 min. sol uden elektronik.

11. Inviter dig selv på kaffe hos nogen, du holder af.

12. Fodbad. Og vin.

13. Hop ned og træn, hvis der er et hold, der passer dig. Eller se reality og spis chokolade.

14. Snak med nogen om hvad der er svært (hint… min mand).

15. Spis en is og gå en tur.

16. Varmt bad, sluk telefonen, en god kop te og en skriveblok. Skriv 5 ting ned, du er taknemmelig for.

17. Alenetid med en god bog og kaffe med lidt chokolade on the side.

18. En gåtur med noget godt i ørerne.

19. YOGA.

20. Høre glad musik. Dans og syng med.

21. En god kop kaffe og et magasin, der kan inspirere. Mobilfri zone indtil kaffen er drukket.

22. Et dejligt bad med scrub, maske og lækker bodylotion efterfølgende.

23. En lang gåtur med podcast eller et langt bad og serie i sofaen.

24. Højt musik, sol i ansigtet og iskaffe.

25. Hjemmespa med ansigtsmaske, fodpleje og masser af fugt til hele kroppen.

26. Løbetur (behøver ikke være lang og hård) og lækkert bad efterfølgende.

27. Gå en dejlig tur med eller uden lyd i ørerne. Bare tage det hele ind, stoppe lidt op og være.

28. Venindehygge og god mad.

29. Skildpaddeis.

30. Dyrk sport med nogle søde mennesker.

31. Serie, tidligt i seng kl. 20 og sov.

32. Onlineshopping.

33. En gåtur. Varm kaffe og chokolade.

34. Høre musik og danse med, spise noget lækkert, få frisk luft og kigge på billeder af min baby.

35. Strikketøj.

36. For mig hjælper det at komme ud. Gå en tur, cykel en tur. Gerne med en god podcast.

37. Karbad, frisør, ansigtsmasker eller gåtur i naturen.

38. Langt bad, slukket lys, tændte duftlys, Norah Jones på højtaleren og så sætter jeg mig ned i bruseren.

39. Massage.

40. Ring til en god veninde eller se noget juice reality.

Har jeg glemt noget?

Skriv en kommentar

 

2 kommentarer

    1. Ja, fordi jeg har delt de 40 tips, der kom fra mine følgere på Instagram, og der var stor enighed om en gåtur kan gøre en hel del 🧡 Det er ikke mine ord, men deres.